Nuffnang

Sunday, November 4, 2012

Hari Yang Penuh Dengan Berita

Syukur Alhamdulilah dan selamat berhujung minggu pembaca blog kita semua, moga bahagia hendaknya bersama family tersayang.

Semalam kita menghadiri majlis jemputan majlis perkahwinan anak perempuan jiran rumah lama. Terharu dapat berjumpa jiran tetangga yang masih menetap di situ.
 





Secara kebetulan kita berjumpa suami kepada pengasuh anak2 kita masa zaman kanak2 ribena. Dua hari raya kita tak berkunjung kerumah mereka bermakna 2 tahun dah tak kesana. Kalau datang pun mungkin melihat rumah yang di sewakan kepada penyewa.







Di maklumkan oleh suami pengasuh yang anak2 kita panggil mak kini di serang penyakit angin ahmar. Rasa bersalah atas kealpaan diri ini. Ya Allah saya kadang2 terlalai tentang perkara sebegini. Tanpa membuang masa kita minta izin dengan pak incik untuk melawat 'mak' kepada anak2 kita.






Dalam keadaan hujan lebat kita redah juga, tak kisahlah kita percaya kalau kita sentiasa niat melakukan perkara yang baik Allah merestui perjalanan hidup kita. Subhanallah!

Sampai hadapan rumah terus kita beri salam, keluar insan yang anak2 kita panggil 'mak'. Kita lihat dia dalam keadaan terketar2 dan sukar untuk berkata2. Dia nampak saya terus dipeluknya saya dengan penuh erat dan diiringi dengan tangisan. Sedihnya!






Sedih sebab kita rasa bersalah tak menjenguk 2 tahun. Ya Allah lupanya kita pada orang yang menjaga dan mengasuh anak2 kita sepanjang kita di pejabat. 

Alhamdulilah kita luangkan masa 2 jam untuk bersamanya. Puas hati ini dapat berjumpa dengannya semalam. Alhamdulilah Allah nak temukan kasih kami berkekalan kembali seperti dulu dengan orang yang pernah berbakti dengan kita semalam.

Malam tadi kita dikejutkan lagi dengan sms tentang kematian ibu kepada ketua Pustakawan di UPSI juga merupakan ex boss lama kita. Nak pergi pun jauh so hanya mampu sedekahkan Al Fatihah dari jauh, moga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman. Amin.

Pagi ini di kejutkan lagi sekali dengan berita kemalangan jalanraya opismate sekeluarga. Suaminya patah kaki, kawan kita patah tangan dan anak2 mereka cedera. Subhanallah itulah ujian Allah, kadangkala tak diberinya ujian lain diberinya sedemikian rupa . Kita doakan kawan kita cepat sembuh hendaknya seisi keluarga.

2 comments:

  1. Kadang-kadang memang kita tak duga banyak kejadian sekliling kita melibatkan orang yang kita kenali. Kesian kan?

    Semoga mereka yang dilanda musibah akan beroleh ksejahteraan semula.

    ReplyDelete
  2. Insyallah AA, kita doakan mereka semua...

    ReplyDelete