Nuffnang

Friday, January 25, 2013

Kasih Sayang Sekeluarga

Selamat melayari blog saya semua.

Alhamdulilah, hope masa entri ini keluar mengikut schedule yang saya dah rancang terlebih dahulu. Saya tengah berada di tempat sejuk bersama pak incik dan 2 orang adik lelaki saya. 3 Hero jadi peneman percutian kami. Keselamatan terjamin sket...huhuhu.






Tadi saya terpandang gambar penyanyi Erra Fazira dan anaknya yang sangat comel di facebook. Tersentuh hati saya bila melihat keakraban mereka. Saya bukannya melihat dari sudut dia seorang penyanyi tapi sekadar mengambil contoh melalui gambaran tersebut.


Kadangkala kita terlupa dengan kasih sayang keluarga kerana sibuk dengan mengejar kerjaya dan sebagainya. Kasih sayang memainkan pengaruh besar dalam kehidupan seseorang. Sebenarnya kasih sayang merupakan satu cetusan emosi. Ia melibatkan suasana, sikap dan harapan seseorang terhadap seseorang atau sesuatu yang lain.

Kasih sayang sekeluarga yang dimaksudkan ialah kasih sayang sejati daripada ibu bapa kepada anak-anak, kasih sayang anak-anak kepada ibu bapa, kasih sayang sesama adik beradik, saudara mara dan kepada sahabat. 

Kasih sayang dapat dilahirkan melalui tingkah laku, perhatian, pengorbanan dan persefahaman. Kasih sayang yang sejati dan iklas akan mewujudkan rasa tanggungjawab dan perasaan hormat terhadap orang yang dikasihi.

Kasih sayang sebenarnya bertujuan untuk mengeratkan perhubungan di antara satu sama lain, supaya wujud kebahagiaan dan kemesraan.

Meski pun kasih sayang itu mudah untuk dilafazkan, namun ia tidaklah mudah untuk dilaksanakan.P elaksanaan kasih sayang sekeluarga mesti dilakukan untuk kepuasan setiap ahli keluarga. 

Oleh itu, ada banyak cara kasih sayang dapat diucapkan dan ditunjukkan kepada ahli keluarga.



4 comments:

  1. Replies
    1. Sweet je kan Dya tgk mereka dua beranak tuh...

      Delete
  2. Amatlah rugi orang yng tidak melihat kasih sayang dan tidak menghargainya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhh...boleh bg AA 99% mark...kikiki. Betul tuh...:)

      Delete