Nuffnang

Thursday, March 7, 2013

10 Pencarian Google Paling Popular Di Malaysia

Selamat malam semua dan salam sejahtera buat pembaca blog saya, marilah sama2 kita tingkatkan amalan kita semua dengan sedekahkan Al Fatihah buat semua umat Islam yang hidup atau pun sudah mati di dunia ini. 


Malam ini saya terlebih rajin untuk mengetahui pencarian google yang paling aktif di alam maya ini. Sekadar berkongsi melalui apa yang saya dapat. Mungkin juga ada yang dah tahu tentang carta paling tinggi dalam enjin carian Google Malaysia. 

Bagi yang tak tahu mungkin ingin tahu jugakkan? Kalau nak tahu siapakah paling top dicari dalam enjin carian Google. Kali ini, saya nak kongsikan apakah yang paling dicari oleh rakyat Malaysia menerusi enjin carian Google.

Saya sekadar berkongsikan kepada dunia maya untuk dibaca oleh pembaca blog saya. Ia bukan untuk cari populariti, ia adalah satu perkongsian bagi menyemarakkan ilmu dan pengetahuan yang baik dan tidak lebih dari itu untuk menyampaikan sesuatu kebaikan.

  1. SAPS
  2. Gangnam Style 
  3. 9GAG 
  4. Proton Preve
  5. Zalora 
  6. Zerg Rush 
  7. Rotikaya 
  8. Adam dan Hawa 
  9. SPLG 
  10. Bersih 3.0

Di carta pertama adalah SAPS atau Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah, iaitu sebuah sistem penyemakkan peperiksaan pelajar bagi sekolah rendah dan menengah di Malaysia. Ia menjadi popular mungkin kerana keprihatinan kebanyakkan ibubapa yang mahu melihat pencapaian anak-anak mereka dalam akademik anak masing-masing.

Di tangga kedua ialah Gangnam Style yang memang mencetuskan fenomena luar biasa, bukan setakat di Malaysia tetapi juga di seluruh dunia. Ramai yang nampaknya nak tahu apa yang istimewanya Gangnam Style ini tapi saya tak minat...hihihi

Manakala 9GAG pula popular kerana ramai yang mungkin mahu mencari bahan lawak ketawa untuk pengisian minda supaya tidak stress. 

Proton Preve yang menjadi antara model kereta nasional terhangat di pasaran automotif Malaysia juga banyak dicari oleh orang ramai dalam carian Google, hebat juga kereta Nasional ini. 

Termasuk dalam senarai pencarian paling popular Google Malaysia adalah Zalora, Zerg Rush, Rotikaya, Adam dan Hawa, SPLG dan Bersih 3.0, hebatkan! Saya sekadar menumpang gembira bila melihat kejayaan mereka

Sumber: Zeitgeist 2012


No comments:

Post a Comment