Nuffnang

Tuesday, March 19, 2013

Berterima Kasih Pada Ibubapa

Salam sejahtera buat pembaca blog saya semua moga di rahmati selalu hendakNya. 

Malam semalam saya ada bagi tau dalam blog saya rindu kat abah. Tau tak selesai je saya menaip entri dalam blog tiba2 hp saya ringging. Cepat2 saya capai hp. Kami ada chemistry, Allah gerakkan hati abah saya agaknya untuk call anak dia nih. 




Alhamdulilah ikatan kasih sayang sangat kuat kalau saya yang tak call dia, dia akan call saya. Terharu macam nak nangis bila dengar suara dia. Bapa kita, Orang yang besarkan saya hingga saya boleh hidup dalam keadaan selesa sekarang. Biar pun usia nih dah menjangkau separuh abad tapi kasih sayang kami sangat kuat. 

Pagi tadi saya di kejutkan dengan berita 2 kematian kepada  ibubapa opismate di tempat saya bertugas. Sempat juga saya meluangkan sedikit masa untuk ke pergi ziarah bersama rakan-rakan di Taman Daya. Terharu saya melihat rakan saya dalam kesedihan begitulah yang saya rasa ketika ibu saya pergi buat selama-lamanya.

Saya pesan buat pembaca blog ini jaga ibubapa kita elok-elok dan bahagiakan perasaan mereka. Bagi yang masih punya ibubapa tolong layan, tolong hormat, ibubapa kita marah pun sabar dan jaga kebajikan meraka. Bahagiakanlah dengan permintaannya mengikut kemampuan kita. Anggaplah ibubapa kita sangat perfect.

Saya masih ingat lagi saat akhir saya lihat wajah ibu saya yang terakhir dari hujung sudut ICU, HSA waktu subuh bersama kakak. Itulah khidmat terakhir saya untuk mak saya.

Saya redha dengan pemergian ibu saya, tolong cari amalan untuk ibubapa kita. Jangan buat maksiat dan jangan bergaduh sesama keluarga, kesian ibubapa kita. 

Inilah yang saya mampu ingatkan sesama kita, itulah yang saya rasa sepanjang saya mendekati ibubapa saya. Tak kisahlah ibubapa kandung atau mentua kita perlu saling hormat menghormati dan ada tolak ansur, barulah rumahtangga bahagia. Doa2 mereka inilah yang dimakbulkan Allah Taala. 

Thank you for reading this entry !  



No comments:

Post a Comment