Nuffnang

Friday, March 15, 2013

Kacang Panjang Renek Sulu Sudah Berhasil

Eloooo apa khabar semua pembaca blog saya. Hari jumaat rehat yang panjang dari keluar bershopping baik saya taip entri sekurang2nya mendatangkan faedah bagi yang suka membaca. :)




Saya nak share kegembiraan, gembira la sangat...huhuhu. Eppy sangat bila pokok kacang panjang renek dalam pasu dah mula mengeluarkan bunga dan buah walaupun belum lagi menuai hasilnya. Terima kasih pokok! hahaha



Kacang panjang jenis renek dipercayai berasal dari Filipina sebab tuh saya panggil kacang panjang Sulu...hahaha. Benih kacang panjang renek nih pemberian staf Jabatan Veterinar Johor Bahru. 




Seronok pulak bila melihat kacang panjang nih hidup subur dalam pasu dan mengeluarkan buah. Lepas nih saya nak jadikan benih boleh bagi kat kawan2 yang berminat untuk tanam kacang panjang renek nih.

Actually, seronok hidup nih bila kita boleh berbakti dan berkasih sayang pada manusia, haiwan dan tumbuh-tumbuhan. Alhamdulilah!


No comments:

Post a Comment