Nuffnang

Sunday, March 3, 2013

Pekan Nabalu @ Tuaran

Selamat tengari semua, memandangkan rehat yang panjang sampai tak tahu nak buat apakan...hihihi. Baik mak Jemah menaip entri yang boleh mendatangkan pekdah...hihihi










Kali nih nak sambung perjalanan saya sewaktu di Sabah pada bulan lepas, maklumlah bz yang tahap melampau jadinya blog nih agak bersawang sikit iya tak? Ok dah bersihkan tahap blink2...kikiki. Lepas nih mak Jemah kena cite perjalanan ke Sabah dari sebuah daerah sehinggalah ke daerah yang lain. Saboh eh!










Ke Ranau belum, ke Kundasang belum tapi ke Kota Kinabalu sudah. Sekarang kita pergi jap ke Pekan Nabalu! Jom ikut saya...huhuhu. Nih barulah jalan-jalan cuci mata. Pada yang tak tahu, pekan Nabalu ni adalah pekan kecil yang terletak di antara Kota Kinabalu dan Kundasang. 

Pekan Nabalu dikenali sebagai pekan kecil yang menjadi persinggahan para pelancong sebelum menuju ke Kundasang. Maka ramailah omputeh kat pekan Nabalu ya, membelek buah2 esotik termasuk yang menulis entri nih...miahahaha. 










Dekat sini ada disediakan platform untuk mengambil gambar berlatar belakangkan Gunung Kinabalu. Tapi saya sampai dah tak boleh pijak platform tuh, macam tahu je geng gorila nak datang...hihihi. Banyak kedai jual souvenir ada kat sini. Sempat saya membeli sehelai kain batik corak moden. Cantik uols, perasannya haku...huhuhu. 

So,korang tengoklah gambar-gambar yang ada ni. Saja nak kongsi sikit pengalaman menarik saya sepanjang berada di sana. Kalau rasa bosan, tak payah tengok! Tutup dengan tangan muka tuh ya..hahaha. 




Rasa seronok tengok kehidupan mereka yang tenang kat sini. Macam takda masalah je tengok hidup macam nih. Macamlah saya nih tahu sangatkan...hihihi. Cuma sangat berbeza  kehidupan penduduk Nabalu nih kalau nak dibandingkan dengan corak kehidupan saya sekarang.  Haih! Rasa nak duduk sana je! Kejanya sebagai seorang penyumpit boleh kot...hihihi
Ok nanti bila berkesempatan saya sambung lagi kisah perjalanan saya sewaktu di Sabah bah! :)

Kongsi kou = Terima kasih
 

No comments:

Post a Comment