Nuffnang

Wednesday, April 10, 2013

Dinner - Fish Grill & Meat Ball Soup

Selamat malam semua, Alhamdulilah bertemu kembali dalam blog ini. Semalam tak berkesempaatan untuk posting entri sekadar membaca suratkhabar online dan membaca blog2 orang lain. Sila salahkan diri sendiri ya mak Jemah. Mood malas! kahkahkah

Terima semua yang sentiasa melayari blog ini, walaupun semalam tak posting entri saya perhatikan visitor sentiasa ada. Terima kasih banyak2, bajet retis aku malam nih tapi tak sampai tahap mcam Che Ta hokeh...kihkihkih. Mak Jemah gurau2 je ya Che Ta, jangan amik hati...kuikuikui





Malam nih nak share makan malam kami sekeluarga. Walaweh! Saya tak pandai masak, bolehlah untuk family sendiri. Malu sebenarnya dengan blogger2 yang pandai masak nih. Terasa diri nih tercorottt sekali bila duduk dalam kelompok dorang. 

Macam nak sembunyi belakang oven rasanya...huhuhu. No kutuk2 ya saya tak pandai bab masak nih....hihihi. Failed!...hihihi





Tadi balik keja sementara menunggu pak incik, kita terus ke Jusco Taman Universiti untuk belanja barang masakan untuk minggu ini. Dari sudut pandangan secara peribadi sayalah, berbelanja di Jusco lebih murah dan barangan lebih berkualiti kalau nak dibandingkan dengan kedai runcit...;)

Tapi ada juga certain of part yang mahal kalau dibandingkan dengan luar. Paling saya suka berbelanja di Jusco antara sebabnya banyak pilihan, sayur2an segar dan kalau nak beli contohnya beef dah berempah. Balik tinggal tambah je lagi herbs...huhuhu. Senanglah idup aku kan...hahaha





Lari tajuk entri....hahaha. Malam nih saya sekadar masak fish grill dan meat ball soup. Lauk pauk saya sangat simple kalau ikan tu sekadar gaul dengan rempah ratus bagi menghasilkan rasa dan bau yang sangat enak serta di tambah dengan sayur2an. Sumbat dalam oven settle dah.

Tajuknya saya lebih mementingkan pengambilan makanan menu yang sihat untuk keluarga kami. 


No comments:

Post a Comment