Nuffnang

Thursday, July 18, 2013

Cuci Mata Ke Daiso EON Bukit Indah

Salam untuk semua pembaca blog saya, ayoyoyo! ayat bajet retis....kikiki. Ohoooo nak baca tak kisah aku pegi Daiso untuk sekian kalinya.

Yuhuu! Makanya aku dah diberi tanggungjawabkan oleh boss untuk mencari barang keperluan projek 5S untuk jabatan. Macam2 orang cite, bukan aku memandai ler nak cite tentang Daiso nih...hihihi. Produk dari negara Jepun katakan tapi aku tak nampak sorang pun kelibat si mata sepet...kikikiki. Memang pantang pergi shopping complex kalau tak shopping satu dua barang. Wajib bimbit beg plastik bila keluar...hihihihi.

Sampai negara Jepun, opsssss..kikiki. Oooooiiii! EON Bukit Indah ler...hihihi. Terus ke Daiso Japan. Apa itu Daiso Japan? Jangan banyak tanya kena pegi sendiri...hihihi. 




Daiso Japan ialah sebuah kedai yang berpengakalan di Jepun yang menjual barang-barang pada harga yang rendah, berkualiti, pelbagai, unik dan yang penting sekali pelanggan akan berasa seronok dan teruja apabila melangkah ke kedai ini. Segala barang mak nenek untuk keperluan harian, keperluan rumah dan perhiasan dijual di kedai ini. 

Menariknya ialah semua barang dijual dengan harga RM5 dari yang besar bapak gajah hinggalah yang kecil tapi taklah sebeso gajah....hihihi. Cuma pelanggan perlulah bijak dalam menilai nilai sesuatu barang yang ingin dibeli. 

Apabila menjejaki kaki ke kedai ini kami bebas untuk melihat barang-barang keperluan pejabat yang hendak dibeli. Hampir 1 jam 30 minit di dalam kedai pun tidak terasa.

Terlalu suka untuk melihat barang-barang yang di pamerkan, tiba-tiba mata aku boleh pulak terpandang baju kucing...kikiki. Sepantas kilat aku capai 2 pasang. 1st time pergi sebab pergi cara rasmikan so tak seronok pulak nak curi masa. Ceh! Ayat macam orang beriman aku nih...hihihi. Insyallah nanti aku nak ke sana lagi, banyak jugalah barang yang aku nak beli dekat situ untuk keperluan rumah.





Baju-baju kucing inilah yang paling buat aku eppy. Tak sabo nak pakaikan budak-budak nih. Terkedek-kedek mommy Gojes pakai baju pink dan papa Byon pakai jersi biru tapi dalam tak sedar jersi papa Byon ada perkataan 'Ours Label Girls Star'....huhuhu. Gegirl pun gegirl ler papa Byon, anak2 nko tuh bukan paham nak membacanya...hihihi

Sekian hasil shopping untuk pagi tadi. Esok aku nak tunjukkan anak-anak aku pakai baju kucing...kikik. Satu lagi aku dah aim beberapa barang untuk keperluan rumah yangmenjadi idaman aku. Boleh bawak mimpi tido malam nih..kikikiki

No comments:

Post a Comment