Nuffnang

Friday, December 6, 2013

Anak Bujang @ Banjir Di Kemaman

Alhamdulilah kerisauan terjawab juga, bila dapat sms/call/watapps dengan anak bujang saya. Lega! 2 Hari kami terputus hubungan memandangkan Perumahan Bandar Chendor terputus bekalan air, elektrik dan line Celcom yang tidak menentu.

Lega sedikit petang semalam bila dapat maklumat dari anak mengatakan bekalan elektrik dan air sudah kembali semula. Glupp! Mereka pun merasa lega sikit boleh caj bateri hp dan sebagainya. Alhamdulilah.




Banyak perkara yang saya risaukan, keselamatan anak di sana, buku-buku pelajaran, kenderaan, barang-barang di rumah, dan dokumen penting.

Mudah2an Allah perkenankan doa saya moga banjir beransur surut dan beri mangsa banjir balik ke rumah masing-masing. Kalau ada rezeki dan banjir tidak semakin memburuk, Insyaallah semuanya selamat.




Ada juga pic yang anak saya snap ketika melihat keadaan banjir petang semalam. Dia bagi tahu ikan keli banyak sangat. 

Keadaan selepas itu, saya tidak tahu. Namun kata mereka hujan masih lebat dan berterusan. Info juga meramalkan akan ada air pasang besar pada malam ini.

 


Allahuakbar! Pagi ini saya hanya dapat berhubung dengan anak sekali itu pun sekadar bersms lepas tuh senyap.

Sedih baca cerita dalam blog-blog, facebook, macam nk turun padang ke sana tapi sekuat mana kudrat saya nak melawan arus deras. Sedih juga sebab ada sepupu dan anak yang berada di sana.

Alhamdulillah, setakat nih mereka selamat tapi air semakin tinggi. Semoga semua mangsa di sana juga selamat. Saya sekarang menunggu berita untuk anak saya dapat melepaskan diri pulang ke Johor. Ya Allah moga dipermudahkan setiap urusan.




Rasa lega sejak pkl 11.00 pg ke atas kami dapat watapps seisi keluarga semua sehingga kini . Dia minta keluarga semua jangan risau, insyallah dia boleh survive di sana. Bekalan makanan pun dah beli, lawaknya nak kuar minta bantuan lori...kikikiki. Rasa seronok pulak. Siap cakap inilah 1st time dia rasa banjir. 

Alhamdulilah, pengalaman kadang-kadang mematangkan kita untuk hidup lebih berdikari. Kita nih ibu yang risaukan keadaan anak bila tengok laporan berita terkini. Insyallah selamat semuanya.


1 comment: