Nuffnang

Sunday, December 22, 2013

Finger Boarding

Teringat aku pagi rabu yang lepas, aku 'ngeteh' sambil menonton tv3 dekat cafe dengan pak incik sebelum masuk ke pejabat. Tapi lupalah apa nama program tv tuh...huhuhu. Aiseh lupa segalak! hahaha




Dalam program tuh dia perkenalkan satu permainan baru, Finger Boarding. Permainan ini pertama kali diperkenalkan di Amerika Serikat. 

Awalnya papan luncur hanya digunakan sebagai gantungan kunci. Namun kini jadi trend permainan baru di kalangan anak-anak muda. Baru diperkenalkan di Malaysia, kalau tak silap aku dekat Kuala Lumpur dah ada permainan ini.




Cara ini dijamin terhindar dari cedera parah akibat terjatuh dari papan luncur. Bermain skateboard menggunakan jari cara yang terbaik dari mengelak sebarang kecederaan.




Mereka bermain papan luncur cukup dengan dua jari tengah. Cukup lincah dan pantas jari yang bermain. Tiada siapa yang tahu bila orang ramai mula tahu akan permainan ini. 

Menjadi lebih popular sejak beberapa tahun dan hari ini ia dianggap sukan. Terdapat juga dalam Kejohanan Dunia.




Bagi yang ingin tahu lebih lanjut cer tengok dalam video. Dalam Youtube pun banyak menunjukkan banyak permainan ini. Cer tengok! Cer tengok! hihihi

Boleh juga baca dalam sembang-sembang Finger Boarding.




2 comments:

  1. macam menarik pulak permainan ni :)

    ReplyDelete
  2. Try la Ann Ishak...hihihi. Kot2 blh tkenal satu hari nnt..kikikiki

    ReplyDelete