Nuffnang

Wednesday, December 11, 2013

Rumah Pusaka Tinggal Tangga

Selamat tengahari semua. Waktu lunch semua orang bertabur, mana yang keluar makan, sembang2 bersama kawan. Aku yang mengantuk terus tido dapatlah 5 minit melelapkan mata dan terus segar kembali. Terus buka Hmetro online then terbaca kisah nih.




Segar biji mata nih, rasa tersentuh bila baca tajuk berita 'Rumah Pusaka Tinggal Tangga'. Aku nak share untuk semua orang supaya boleh membacanya dan sekurang-kurangnya mendidik diri. Meleleh airmata masa aku taip entri nih. Macam2 aku pikirkan magsa banjir nih.

Allah nak bagi nikmat hidup ini sekadar bersifat sementara sahaja. Bersyukur dengana apa yang Allah beri jangan riak sesama manusia. Kalau gaji kita besar, harta yang banyak mana pun, senyap2 sudah then terus bersedekah tak perlu di canang sana sini. Malu! Kalau nak di tarik balik bila-bila masa sahaja. Aku sekadar ingat mengingati je. Sambung balik cite mangsa banjir...huhuhu

Rumah Abdul Azam Mat Aris sekadar hanya tinggal sehelai sepinggang malah sudah tidak berbumbung lagi apabila air naik mendadak sehingga meranapkan rumah pusaka didiaminya, sejak berusia lapan tahun. 

Hamba Allah yang sangat redha dengan musibah yang di laluinya. Meskipun letih mengemas rumah, senyuman masih terukir di bibirnya. 

Selanjutnya cuba baca di Hmetro.


No comments:

Post a Comment