Nuffnang

Monday, June 30, 2014

Salam Ramadhan


Salam Ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa kepada semua muslimin dan muslimat, di mana sahaja anda berada.

Alhamdulillah masuk hari kedua dah kita berpuasa, semoga kita sama-sama dapat melipat gandakan amalan di bulan yang penuh barakah ini.



 
Awal puasa, saya masih kepenatan. Baru balik dari Terengganu dan Selangor menguruskan anak dan  sambil2 itu berjalan-jalan di sana. Semoga bersempena bulan Ramadan ini, terhapuslah segala dosa yang pernah saya lakukan, samaada ita sedar atau sebaliknya. Sama-samalah kita berdoa kepada Allah agar kita dapat menjalani setiap ujian darinya dengan penuh kesabaran.

Hari pertama puasa, bila sampai Johor Bahru abah saya pastikan semua anak-anak berkumpul untuk sama-sama menyambut kedatangan Ramadan bersama keluarga. Ada yang merebut peluang cuti hujung minggu yang panjang untuk pulang ke kampung dan menyambut puasa bersama ibu dan bapa. Seronokan bila dapat berbuka bersama ibu dan abah. Alhamdulilah walaupun kepenatan sempat juga saya meluangkan masa berbuka puasa dengan ahli keluarga walaupun ada yang tak dapat join sama kerana menetap jauh.




Mengharapkan Ramadhan kali ini buatkan saya semakin kuat, semakin sabar dan juga semakin mendekatkan diri padaNya. Saya juga berharap dapat menjalankan kewajipan ita terutamanya kepada pencipta, suami tercinta, anak-anak dan juga kepada kedua ibu dan bapa.

Apa menu hidangan anda untuk keluarga hari pertama puasa. Agak kepenatan semalam sampai rumah pukul 1.30tgh jadinya buatlah menu tunjuk-tunjuk di bazar Ramadhan untuk di bawa kerumah abah...hihihihi
 
Sahur hari pertama di hotel dan pagi ini tak sahur...hahaha. Biasanya, hari pertama puasa zaman anak-anak masih kecil tak berapa makan sangat. Mungkin terkejut bila bagun awal pagi untuk menikmati hidangan. Masalah pertama adalah nak buka mata waktu pagi. Adoiii seksanya tapi semua itu tinggal kenangan. 

5 comments:

  1. Saat paling manis waktu berkumpul as a big family..seronok sgt kan..:-)..skrg dh rasa mcm berkurang sjk arwah ayah takde..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..
    salam Ramadhan dari lya ;-)

    ReplyDelete