Nuffnang

Friday, September 19, 2014

Menu Sihat, Tajuknya Sayangilah Diri Sendiri

Salam pagi jumaat uols. Uwaaa kita kena kerojer hari nih. Biasanya bila hari jumaat sabtu makanya tebal lemak aku kat rumah, boleh baring2 dan makan2 yang sewaktu dengannya. Hamik koooo...hahaha

Takpe lah kerja tuh satu ibadah, ayat pujuk diri sendiri...hahaha. 

Yezza kali nih aku nak share tentang menu sihat, sihatkah? Memandai je kan...hahaha. Sikit2 boleh kot :)







Pernah tak korang ada simptom macam aku nih ' Syyy! rasa nak kuyus'. Aku nih selalu hangat2 tahi lembu, kang kalau tulis hangat2 taik ayam kecit sangatkan impiannya...hahaha. Raya hari tuh makan tak hengat, abis diet aku...hukhukhuk. Bila naik atas mesin penimbang perghhh berat aku dah macam sekor gajah, tahu tak gajah? Kalau tak tahu gajah omputih sebut elephant...hahahaha. Hancur lulur hati aku, itu pun selalu tak berapa nak sedar dirikan...huaaaa

Makaaiii, besonya aku nih. Berat naik mendadak. Tiba2 aku jadi sedih sendiri, takut kena sakit bila usia bakal menjangkau usia warga emaskan...huhuhu



Minggu nih terus aku control makan dan minum. Itu pun selalu terlajak bcoz ada orang tetiap hari ajak aku ngeteh. Siapa lagi kalau bukan intan payung aku yang sorang tuh. Takpelah dia makan kerap sebab pregnant sepanjang tahun...hahaha

Pagi2 sebelum ke pejabat mesti ajak aku corner dulu restoran mamak. Jadinya aku kena bijak sikit memilih makanan untuk breakfast, minta capati dan milo O. Huh! Kurang sikit ketebalan babat akukan...hahaha. Itu je yang aku dok telan tiap2 pagi sekarang. Erkkk! Boleh muntah ijooo ko...hahaha

Picture kat atas tuh malam semalam punya menu yang aku masak sendiri. Aku buat ler steamboat dan minuman herba. Hope aku kuat hadapi semua nih. Aku jeles tengok sorang blogger namanya cikepal dari gemok gedempol jadi kuruih. Makkkkkk! Aku nak macam cikepal....hihihihi

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete