Nuffnang

Thursday, July 23, 2015

Percutian Ke Ho Chi Minh, Vietnam

Alhamdulilah. Dah lama rasanya aku tak menulis tentang perjalanan aku baik dalam dan luar negara. Jauh di sudut hati aku bukan hendak menunjuk-nunjuk atau bersikap riak tapi sekadar berkongsi kisah perjalanan aku. Harap tidak di salah anggap dan ianya sebagai guide kepada mereka yang ingin kesana. Ok lupakan semua kali ini aku nak story tentang perjalanan aku ke Ho Chi Minh.










Entry bercuti di Ho Chi Minh Vietnam nih merupakan entry perjalanan aku untuk tahun 2015. Macam dah basi tapi memandangkan aku seorang blogger yang rajin so jadinya baru berkesempatan nak update...hihihihi. Bolehkan? Yang penting tak berdosa.












2 sehingga 4 Februari 2015 yang lalu aku ke bumi Vietnam bersama beberapa kenalan. Kami menaiki pesawat AirAsia dari Senai Airport dan terus menuju airport Ho Chi Minh.

Setibanya di Lapangan Terbang HCM, kami menaiki bas dan kemudian melawat beberapa mercu tanda di bandar terbesar di Vietnam itu. Biasalah Cu Chi Tunnel tempat bekas zaman peperangan dolu-dolu. 

Berpeluh aku masuk hutan. Macam askar Jepun pulak aku rasa masa tuh...hihihi. Nak cakap lawak macam tak baik pulak tapi orang Vietanam sangat menghormati tetamu di sediakan kami ubi rebus dan minuman teh O. Tak la macam Vietnam yang datang Malaysia. Kucing pun dorang nak rembat. Ada tapinya lain entri aku cite bab makan kucing anjing ya...hahaha 











Semua peserta berpeluang melawat dan merakamkan gambar di beberapa lokasi ternama di Ho Chi Minh termasuk aku ler sebelum dibawa ke hotel. Sebelum bertolak kami di jamu makan tengahari oleh restoran muslim yang memang sangat sedap. Aku bagi 4 bintang. 

Terus ke bandar Ho Chi Minh dan aku menginap di Sabah Saigon Hotel. 




 

Ini baru intro cerita hari datang, belum lagi cerita hari yang lain-lain. So tunggu okay, bila free nanti aku sambung lagi cerita pengalaman saya di Vietnam.


No comments:

Post a Comment