Nuffnang

Saturday, June 20, 2009

PENTAULIAHAN DIRAJA PALAPES IPTA 2009







Hari ini 20 Jun 2009 UTM menjadi tuan rumah bagi Pentauliahan Diraja untuk Pegawai Kadet Palapes IPTA. Lebih kurang 12 IPTA bberkkampung di UTM. Saya antara yang bertugas dalam majlis tersebut. Pada 2001 UTM juga menjadi tuan rumah tapi tidak sehebat kali ini. Ketika itu Upacara Pengurniaan Watikah Tauliah oleh Yang Mulia Baginda Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail, Sultan Johor. Tahun ini pula Yang Mulia Baginda Tengku Mahkota Johor (TMJ).

Paling saya suka di perkarangan Dewan Sultan Iskandar dan Bangunan Pentadbiran dipenuhi manusia berbaju putih. Nampak segak dan menawan.

Pagi-pagi lagi upacara Perbarisan Pentauliahan Pegawai Kadet Palapes IPTA diadakan di padang kawad UTM, Upacara Pengurniaan Watikah Tauliah di Dewan Sultan Iskandar dan Majlis santapan Diraja di Dewan Jamuan Bangunan Pentadbiran.

Saya ditugaskan di bahagian Majlis santapan Diraja. Tugas pasukan saya hanya memberi laluan pada TMJ, Datuk, Datin dan para VIP untuk mereka masuk ke Dewan Jamuan. Kerja-kerja yang memerlukkan tugas secara protokol. Selainnya tugasan oleh pihak hotel dan Palapes.

Walaupun tugas saya tidak sampai 30 minit tapi sebagai tuan rumah kita perlu memberi penghormatan kepada tetamu yang hadir.

Terima kasih pada adik-adik student Palapes UTM yang banyak membantu!

No comments:

Post a Comment