Nuffnang

Monday, July 6, 2015

Isu Sarungkan Kasut Cinderella

Assalamualaikum. 2 Hari lepas kecoh bila aku terbaca dalam facebook tentang isu kasut. Tak mengapalah aku sebut kasut cinderella, bunyinya macam bestkan!




Bagi aku isu sarungkan kasut tuh sebesar kuman je dan tak perlu nak diperbesar-besarkan. Dulu pun aku pernah sarungkan kasut kat kaki mak dan arwah nenek aku. Tak ada pulak orang yang sudi nak viralkan...hahahha




Positif thinking la, mungkin niat pembantu wanita itu untuk menolong. Niat menghulur simpati. Jangan sesekali kita menuding orang terlebih manja. Lepas tuh banyak yang nak menokok tambah pulak. Tak seronok pun diamkan je nanti dapat dosa percuma!

Hari ini aku ada terbaca dalam ISU SARUNGKAN KASUT oleh Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang dikeluarkan dalam Berita awani. Dia menasihatkan orang ramai khususnya rakyat Malaysia agar bersangka baik dengan Cinderella berikutan tersebarnya video Cinderella di pakaikan kasut oleh pembantunya.

Ada sesiapa yang nak sarungkan kasut kat kaki kita nih? Boleh pemes sikit. Alahai donia2. Banyak perkara yang boleh di pikirkan. Tak payahlah nak krik2 sangatlah. Banyak benda yang baik2 sepatutnya kita pikirkan.

Marilah kita semua muhasabah diri kaaan!



No comments:

Post a Comment